נפלאות הבריאה

האם יש יחסי ’בין אדם לחברו’ בחיידקים? לא תאמינו מה המדע גילה לאחרונה 

מחקר ישראלי חדש קובע: בדיוק כמו אצל בני האדם - החיידקים אף הם 'בוחרים' את חבריהם, 'נלחמים' באויביהם, ובעלי 'שפה משלהם' וקודים התנהגותיים ברורים כשזה מגיע ליחסים 'בינאישיים' 

אא

ד"ר ערן בוסיס וד"ר דור סלומון - חוקרים ישראלים מהמכללה האקדמית להנדסה 'אורט בראודה' וכן מהפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב, בדקו את אופן התנהגותם של חיידקים בינם לבין עצמם ועם חיידקים אחרים, והגיעו למסקנה מעניינת: בדיוק כמו אצל בני האדם - החיידקים אף הם 'בוחרים' את חבריהם, 'נלחמים' באויביהם ובעלי 'שפה משלהם' וקודים התנהגותיים ברורים. 

המחקר, שפורסם בכתב העת המדעי Nature Communications, גילה כי החיידקים שנלחמים ביריבים שלהם, פיתחו 'כלים' משוכללים למיגורם וכך למשל עומדת לרשותם מערכת הפרשת חלבונים מיוחדת, שבעוצמתה דומה לחץ רעיל. 

אותם חלבונים נושאים עליהם רעלנים בשם 'אפקטורים', שכשמם כן הם - אפטיביים ביותר בחיסול חשבונות עם האויבים. 

אז איך החלבונים הללו לא פוגעים בהם עצמם? יפה שאלתם: התשובה היא שהחיידקים ניחנו במערכת פנימית כל כך חכמה שהבורא יתברך יצר בהם, כך שבעזרת חלבונים נוספים הם בונים חומת הגנה סביבם, והיא זו שמפרידה בינם לבין הרעלנים. 

לדברי החוקרים, החיידקים מסוגלים 'לתקשר' עם חיידקים שאותם הם 'מגדירים' כחברותיים ובלתי מזיקים. 

מהי מטרת המחקר, ואיך הוא יכול לסייע לבני האדם בעתיד?

כבכל מחקר מן הסוג הזה המטרה העיקרית הייתה לימוד הפעילות ההתנהגותית של החיידקים בשלל סיטואציות, זאת על מנת לנסות ולפתח טיפולים אנטיביוטיים חדשים.

באם יצליחו לעשות זאת, האנטיביוטיקה שתינתן בעתיד לא תפגע בכל החיידקים - הרעים והטובים יחדיו, אלא תעשה אבחנה בין הרעים לטובים, ותפגע רק בחיידקים שגורמים למחלה הספציפית. 

תגיות:חיידקיםבין אדם לחברומדהים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה