חדשות בארץ

גפני משיב אש: "גנץ צריך להעיף את לפיד"

יו"ר דגל התורה תוקף הערב בדברים קשים את מספר 2 בכחול לבן לאחר הסרטון השנוי-במחלוקת שמאשים את החרדים בסחיטת כספים מקופת המדינה: "מה הוא רוצה מהילדים שלנו, מהילדים החרדים, מהנשים החרדיות, מהמשפחות של החרדים. מה הם עשו לו רע שהוא כל כך שונא אותם?"

גפני (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)גפני (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

בכיר יהדות התורה, ח"כ משה גפני, עלה הערב (שני) למתקפה חריפה נגד יאיר לפיד, מראשי כחול לבן, זאת בעקבות "סרטון החרדים" שהעלה האחרון אשר קושר בין החרדים לבין כסף: "מה הוא רוצה מהילדים שלנו? מה הם עשו לו רע שהוא כל כך שונא אותם?", תהה גפני בסרטון שפרסמה המפלגה.

גפני הוסיף והתייחס לטענות שנאמרו מוקדם יותר כי לסרטון מוטיבים אנטישמיים. "אנחנו רגילים בהיסטוריה של העם היהודי שהיו כאלה שאמרו עלינו שאנחנו רוצים לקחת את כל הכסף של המדינה שאנחנו חיים בה", אמר. עם זאת, גפני הבהיר כי מאחר והאשמה החמורה נאמרה על ידי יהודי, "אי אפשר לומר שזו אנטישמיות". הוא הוסיף כי "זאת הסתה במובן הכי נמוך של המילה. החרדים, לפי יאיר לפיד, רוצים לקחת את כל הכסף של המדינה, הלוואי שנקבל את מה שמגיע לנו בדין".

גפני, הערב

"מה הוא רוצה מהילדים שלנו, מהילדים החרדים, מהנשים החרדיות, מהמשפחות של החרדים. מה הם עשו לו רע שהוא כל כך שונא אותם?"

בדבריו, הצטרף גפני לדרישה החרדית מיו"ר כחול לבן, בני גנץ, כי ישוב ויבהיר כי הוא מתנער לחלוטין מהקמפיין הנגטיבי שמוביל מספר 2 במפלגתו כנגד המגזר החרדי. "בני גנץ צריך להתנער ממנו, להתנער מהדיבורים שלו, אבל בעיקר - הוא צריך להעיף אותו", הכריז גפני.

בשעות הבוקר הודיע יו"ר סיעת יהדות התורה, סגן השר יעקב ליצמן, לבני גנץ כי כל זמן שהוא לא מפרסם הודעת הבהרה פומבית, המתנערת מ"קמפיין ההסתה הבוטה", הרי שהוא שותף מלא ואחראי ישיר ל"פשע השנאה שמתבצע כלפי מגזר שלם בישראל הנאבק על זכויותיו וצרכיו". ליצמן הוסיף: "היום כולם מבינים שלפיד נותר אותו לפיד, שכל עיסוקו בהפצת רעל של שנאה ושטנה בין האוכלוסיות והמגזרים". יו"ר ש"ס, אריה דרעי, התייחס גם כן לדבריו של לפיד ומסר: "מול גלי השנאה והפלגנות, בימים שלפני תשעה באב על חורבן הבית והקרע בעם, זה הזמן לעצור את שיח השנאה ולהרבות באהבת חינם".

מוקדם יותר הערב הצטרף ראש הממשלה בנימין נתניהו לביקורת על לפיד: "ההסתה של המועמד לראשות הממשלה יאיר לפיד, המנוסחת בנימה אנטישמית, מוכיחה פעם נוספת מדוע אסור לתת ליאיר לפיד להיות ראש ממשלה", כתב בטוויטר.

מוקדם יותר טען לפיד בתגובה לסערה כי "מדובר בסרטון שהוא בדיחה. מי שלא רואה מיד שהוא בדיחה, כנראה ממש רצה להיעלב. הבדיחה אפילו לא על חשבון העסקנים החרדים (שאני מקפיד להבדיל בינם לבין הציבור החרדי), או על חשבון סמוטריץ' הסרוג ואיילת השקד החילונית, שגם הם הוזכרו, אלא על חשבון ביבי והצהרת הנאמנות המשונה שלו", כתב לפיד בחשבון הפייסבוק שלו.

התעקשותו של לפיד לחדד את המסרים השנויים-במחלוקת נגד המגזר החרדי, באים בצל התנערותו הפומבית של יו"ר כחול לבן, בני גנץ, מדבריו של לפיד: "בימים אלה, בהם אנו זוכרים שחורבן בית המקדש נבע משנאת חינם, אנו צריכים לאמץ סגנון שונה מזה של נתניהו, ולהרבות באהבת חינם", כתב גנץ בחשבון הטוויטר שלו. "עוצמתה של החברה בישראל טמונה באחדותה על כל חלקיה - חילונים כדתיים, יהודים ושאינם יהודים, שמאל וימין. זו הדרך הראויה למנהיגות ישראלית בעת הזו. מנהיגות ששמה את ישראל לפני הכול".

בסרטון שפרסם לפיד מוצגת התכתבות פיקטיבית בקבוצת וואטסאפ בה יו"ר ש"ס כותב כי יסכים לחתום גם הוא על הסכם הצהרת הנאמנות לראש הממשלה בתנאי ש"תביאו עוד טריליון שקל לישיבות". ליצמן לעומת זאת מצוטט כי הוא "רוצה את כל הכסף שיש לישראל".

תגיות:יאיר לפידבני גנץמשה גפניחרדיםבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה