חדשות מדע וטכנולוגיה

האם בני האדם יצליחו לחיות עד גיל 500?

מחקר יוקרתי ויחיד מסוגו - מעמיד את הקהילה המדעית-העולמית על הרגליים. השאלה הניצבת בבסיס המחקר: "האם יצליח המין האנושי להתקיים עד גיל 500?' המיליארדרים שמממנים את המחקר, מאמינים שכן

אא

מה יכול להיות המניע של קבוצת מיליארדרים אמריקניים, אשר שמו להם למטרה לחקור עד תומה את השאלה האם (ובעיקר כיצד) ניתן להאריך את חיי האדם, באופן כזה שיצליח לשרוד למשך 500 שנה(!)?

ברוב גחמתם, עד כה השקיעו אילי ההון מילארדי דולרים, ורתמו אל המחקר המרתק את טובי המוחות בעולם המדע, כשתפקידם של המדענים - אחד הוא: למצוא תשובה לשאלה המאתגרת האם ישנה דרך כלשהי שבעזרתה ניתן להערים על תהליכים ביולוגיים טבעיים של הגוף (זקנה), שאצל מרבית בני האדם מביאים למוות לפני גיל 100. "יש לנו כלים שמאפשרים לנו להשיג כל דבר שיש בחוצפתנו לדמיין, בתחום מדעי החיים", אומר ראש זרוע ההשקעות של ענקית האינרטנט 'גוגל', "אני מאמין שאפשר לחיות עד גיל 500, ורק מקווה לחיות מספיק זמן כדי לחזות בשינוי המהפכני הזה". 

ובכן, נראה כי לפי הסברה ש'בעל המאה - הוא בעל הדעה', כדאי להם, למדענים, שהתשובה תהיה חיובית.

ומה אומרת על כך תורתנו הקדושה? האם מותר לבן אדם לחקור ולדרוש בדבר מעין זה, או שמא לסוג כזה של 'חקירה' התכוון רבי פדת כשאמר: "בגדול ממך אל תדרוש, ברחוק ממך אל תחקור, במופלא ממך אל תדע, במכוסה ממך אל תגלה?"

"עצם העובדה שהמחקר המדעי עוסק באפשרות הארכת חייו של אדם עד גיל 500 שנה ויותר, מעיד על אמיתות דברי התורה שסיפרה לנו כיצד בדור המבול, הגיעו בני אדם לגילאים מופלגים של 900 שנה ויותר", אומר דניאל בלס, עורך מדור 'תורה ומדע' בהידברות. "האדם הראשון הגיע לגיל 930 שנה, ומתושלח הגיע לאורך החיים הארוך ביותר של אדם בהיסטוריה: 969 שנה. בעבר, המתכחשים והמסיתים נגד התורה הקדושה לעגו לעצם הרעיון, וטענו שמבחינה טבעית - הוא מן הנמנע שגופו של אדם יהיה מסוגל לחיות מאות שנים מבלי להזדקן. אולם, בדור האחרון למדנו רבות על הביולוגיה של האדם וגם על תהליך ההזדקנות, שגילה לנו כיצד תאיו של האדם משכפלים את עצמם, ולמעשה היו מסוגלים לשכפל עצמם באותו אופן בדיוק במשך דורות ארוכים, אלא שהמנגנון הביולוגי קובע מתי השיכפול ייהפך ללקוי יותר ויותר, שתוצאתו הוא תהליך הזיקנה והחולשה של הגוף ואיבריו עד מותו הבלתי נמנע. 

"כמו כן, התורה מגלה לנו שהבורא יתברך בחר להגביל את אורך החיים הביולוגי של האדם בדור המבול: "ויאמר ה', לא ידון רוחי באדם לעולם, בשגם הוא בשר, והיו ימיו מאה ועשרים שנה" (בראשית ו, ג). הממצאים המדעיים מאפשרים לגלות את המנגנון הביולוגי שיצר הבורא, ולהבין טוב יותר את תהליך הזיקנה, ואת הפוטנציאל הגלום בו, כפי שהעידה התורה לפני 3300 שנה.

"מכל מקום, למרות תגלית חשובה זו, רחוקים אנו מרחק רב מאוד מפריצת דרך בתחום הארכת חייו של האדם לגילאים מופלגים כ"כ, ומן הסתם שינוי אמיתי בתחום זה יתאפשר רק לאחר בוא המשיח. כי הרי ה' הוא שקובע ומחליט על ידיעתנו, יכולתנו הרפואית, ועל אורך חיינו בעולם הזה".

תגיות:רץ ברשתמעניין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה