חדשות מדע וטכנולוגיה

תכלית לחיים? סגולה לאריכות ימים

מחקר חדש מצא: תחושת תכלית לחיים מורידה את הסיכון ללקות באירועי לב, ומזוהה עם ירידה במקרי מוות מגורמים שונים

אא

אתם יהודים? משוכנעים שאלוקים שלח אתכם לעולם כדי לחיות חיים על פי התורה? איחולינו: הסיכון שלכם ללקות במחלות לב או שבץ נמוך משמעותית!

המסקנה הזו הגיעה ממעבדות המחקר היוקרתיות של בתי החולים מאונט סיני – סנט לוק ומאונט סיני – רוזוולט, והיא הוצגה ביום שישי האחרון בוועידה רפואית רמת דרג בבולטימור. המחקר בדק את השפעות תחושת 'תכלית לחיים' על הבריאות, כשהוא מגדיר את ה'תכלית' כתחושה של משמעות וכיוון, ואמונה שהחיים הם דבר חשוב וכדאי.

בעבר, חקרים מצאו שתחושת תכלית קשורה לבריאות נפשית, אולם האנליזה החדשה שביצעו חוקרי שני בתי החולים גילתה שתחושה מפותחת של תכלית לחיים מזוהה עם ירידה של 23% במקרי מוות מכל הגורמים וירידה של 19% בסיכון להתקפי לב, שבץ, צורך בניתוח מעקפים או צינתור.

"פיתוח תחושת תכלית ומשמעות יכול להגן על בריאות הלב שלכם ואולי להציל את חייכם", אומר החוקר הראשי, ד"ר רנדי כהן. "המחקר שלנו מראה שיש קשר הדוק בין תחושת תכלית לחיים והגנה ממוות או אירוע לבבי. כחלק מהבריאות הכללית שלנו, כל אחד מאיתנו צריך לשאול את עצמו: "האם יש לי תחושת תכלית בחיים?".

צוות המחקר סקר 10 מחקרים רלוונטיים שכללו נתונים של יותר מ-137,000 איש כדי לנתח את ההשפעה של תחושת התכלית על שיעורי מוות וסיכון לאירועים לבביים. המטה-אנליזה הזו גם מצאה שאלה הנעדרים תחושת תכלית נמצאים בסיכון גבוה במיוחד לאירועים לבביים.

"מחקרים קודמים קישרו מגוון גורמי סיכון פסיכולוגיים וחברתיים למחלות לב, גולל גורמים שליליים כמו חרדה ודיכאון וגורמים חיוביים כמו אופטימיות ותמיכה חברתית," אומר ד"ר אלן רוזנסקי, מעורכי המחקר. "בהתבסס על הממצאים שלנו, מחקרים עתידיים צריכים להמשיך להעריך את החשיבות לתכלית החיים על בריאות ואיכות חיים, ולהעריך את השפעתן של אסטרטגיות המתוכננות לשפר את תחושת תכלית החיים של בני האדם".

צפו בהרצאתו של הרב זמיר כהן מסדרת "דרך ה' - בתכלית הבריאה":

 

צפו בהרצאתו של הרב זמיר כהן, "אריכות ימים - כיצד?":

 

תגיות:אריכות ימיםסגולה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה