מתכונים לפורים

אוזני המן? לא מה שחשבת: מאפה בצק עלים ברוטב יין אדום

מי חשב להכין אוזני המן לסעודת פורים? כשתגלו את המאפה המשודרג הזה – כנראה שגם אתם תרצו לאמץ אותו. מתכון מעניין

אא

המחשבות על משלוחי המנות כבר בעיצומן. עקרות בית עמלות על מאפים, קניות, הקפאות, וחשיבה מפורטת על תפריט לסעודת הפורים. חשבתם פעם להכין אוזני המן לסעודה? כראה שלא. אוזני המן עבורנו הם בצק ממולא בשוקולד או פרג, כאלו שמניחים במשלוח מנות כדי לצאת ידי חובה. נתקלתם פעם במאפה אוזן המן מבצק עלים, מוגש עם רוטב יין אדום, כזה שמתאים בתור מנה מעניינת לסעודה?

אלי מנחם, השף של מסעדת רודריגז , מאפשר הצצה מעניינת למתכון שישדרג לכם את הארוחה, ויעשה אותה קצת שונה. אוזני המן – לא מה שחשבתם.

המצרכים:

חבילת בצק עלים.

500 גרם בשר בקר טחון.
50 גרם שומן כבש.

חבילת פטריות שמפניון.

1 בצל לבן גדול קצוץ דק.

מלח.

פלפל.

אגוז מוסקט.

חופן פטרוזיליה קצוצה.

חבילה קטנה של תרד עלים.

 

אופן ההכנה:

בסיר קטן מאדים את הבצל הקצוץ עד לשקיפות. מוסיפים את הפטריות החתוכות ומאדים עוד מעט. מוסיפים את שומן הכבש והבשר הטחון, מאדים עד שהנוזלים מצטמצמים. מוסיפים מלח, פלפל, אגוז מוסקט - לפי הטעם, מורידים מהאש ומוסיפים את הפטרוזיליה והתרד.

את בצק העלים מפשירים לילה במקרר. פותחים את בצק העלים וחותכים למרובע בגודל 10 ס"מ. מניחים במרכז את המילוי המוכן וסוגרים מארבע הפינות של המרובע בצורת אוזן המן. את המאפה מסדרים בתבנית על נייר אפיה, מברישים בביצה ומפזרים שומשום. אופים למשך 18 דק בתנור שחומם מראש על 175 מעלות.

אופן הכנת רוטב היין האדום:

מאדים בסיר מעט גזר ובצל חתוך גס, מוסיפים שלוש כוסות יין, ושלוש כפות סוכר חום, וכן עצם של בקר קטנה. מצמצמים את הרוטב למשך 10 דקות, מסננים את הרוטב בכלי קטן, מערבבים מעט מאוד קורנפלור עם מים קרים, ומסמיכים את הרוטב מעט עד לסמיכות הרצויה. מגישים את המאפה עם רוטב היין.

בתאבון, חג פורים שמח

תגיות:מתכונים כשריםאוזני המן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה