הפרשת חלה

זהבה בן מככבת בערבי הפרשת חלה לנשים. ראיון

זהבה בן לא מבזבזת זמן יקר: אחרי 30 שנות עשייה בתעשיית המוזיקה, הופעות בכל רחבי העולם ו-42 אלבומים – נשאר לה עוד הרבה מקום בלב, גם לעשיית חסד. על איזה סוג של חסד מדובר, ומה הקשר של כל זה לערב הפרשת החלה של ענת בן ארי? ראיון

אא

כזה הוא טבע האדם: כשהוא עולה לגדולה ומצליח בתחום מסוים, נוטה לשכוח מי עשה לו את החיל הזה, ותולה את הסיבות להצלחתו בכישוריו ובחוכמתו. על כן ראה יוצר האדם לנכון, להזהיר אותנו לבל נטעה וניפול בחטא זה של 'כוחי ועוצם ידי'.

אלא שבמקרה של הזמרת זהבה בן (46), ההיפך הוא הנכון: היא אינה שוכחת לרגע מאין היא באה, ולאן פניה מועדות. ולמי שלא יודע, נקדים ונספר כי בעברה, התחנכה בן במסגרות הנחשבות לשם דבר בחינוך החרדי, ביניהן מוסד החינוך 'אור החיים' בבני ברק, ואף למדה בסמינר חרדי בסנהדריה המורחבת בירושלים.

"גדלתי בבית שסגד לערכי הדת, ולזוג הורים ז"ל שהשתדלו מאוד בחינוכנו למידות טובות. כך שהמילים שבת, קידוש וכשרות - אינן זרות לי", אומרת בן בחיוך, "נהפוך הוא. עד היום יש דברים שאני מקיימת ומלווים אותי לאורך כל הדרך, כמו נטילת ידיים, ברכות השחר, שבת ועוד. אני מאוד מתחברת לדרך, ומאוד אוהבת אותה".

חלק מהאהבה הזו באה לידי ביטוי בחסדים הרבים שבן משתדלת לעשות במסגרת זמנה, גם אם הוא דחוק ועמוס לעייפה בהופעות, הקלטות ויתר מטלות הכרוכות בניהול בית והורות.

רק לאחרונה, למשל, הסכימה להופיע חינם באירוע למען נשים מוכות – במסגרתו הקליטה שיר ייחודי שיראה אור אי"ה ביום האישה הבינלאומי. "זהבה מוזמנת להרבה אירועים על בסיס התנדבותי בכל מיני מסגרות, והיא אף פעם לא אומרת 'לא'. היכן שיש לה יכולת להרוויח עוד מצווה ולשמח, שם תמצאו אותה. והכל לשם שמיים", אומר אריק לוי, אמרגנה של בן בשנתיים האחרונות. 

מעניין לציין כי לאחרונה החלה בן לפקוד ערבי הפרשות חלה במקומות שונים בארץ. ביניהם נטלה חלק גם בערב הפרשת חלה בהנחייתה של ענת בן ארי, אחת הכוכבות במחלקת הפרשת חלה שבארגון הידברות. מדוע? הסיבה פשוטה: "זה לא רק משמח אחרים, זה גם עושה לי טוב בנשמה", היא אומרת.

הרבנית ענת בן ארי וזהבה בןהרבנית ענת בן ארי וזהבה בן

איך הרגשת כשהופעת בערב הפרשת החלה של ענת בן ארי?

"אין ספק שבמעמד כזה, כשהאולם עמוס בנשים נרגשות וכולן בוכות, מקבלות על עצמן קבלות ומתפללות על עצמן ועל אחרים – אי אפשר שלא להיסחף אל תוך הקדושה שמרגישים. היא פשוט עוטפת אותך.

"זו עוצמה מאוד חזקה, ואני ממליצה לכל אישה לחוות אותה. אמנם התנסיתי בכמה וכמה ערבים שכאלה, אבל הפרשת החלה בהנחייתה של ענת, הייתה אחת המרגשות. ענת היא אישה מאוד מיוחדת, והיא הצליחה להעביר את הערב בצורה באמת מרתקת ומדהימה".

ואחרי 30 שנה במקצוע, את לא מרגישה סוג של עייפות נפשית?

"בפירוש לא. כשאת עושה משהו שאת אוהבת, את אף פעם לא מתעייפת ממנו. אני מאוד אוהבת לשמח אנשים, וזה חלק אינטגרלי ממני".

"ואני עדה לכך שזהבה עושה את זה מכל הלב, בענווה וללא שום משוא פנים", מחייכת ומוסיפה גם ענת בן ארי, כמתנדבת להשלים את הפאזל: "למעשה, את זהבה פגשתי לראשונה כשהלכתי לקבל את פניה מאחורי הקלעים. נפעמתי לגלות שמאחורי כל הזוהר וההצלחה שזכתה לה, עומדת מולי אישה מאוד צנועה ונחבאת אל הכלים. להבדיל אולי מהרבה נשים אחרות במעמדה, זהבה לא מתהלכת כמו טווס שמנפנף בגאווה בנוצותיו הצבעוניות, וזה אחד הדברים ששבה את ליבי מהרגע הראשון שפגשתי אותה.

"זהבה פתחה את הערב בשיר 'אין אהבה בעולם – כמו אהבה של אמא', ואין שיר שיכול לגעת בלב אמא, יותר מהשיר הזה. כולנו מאוד התרגשנו. מעבר לזה שזהבה ניחנה במתנה מיוחדת מהקב"ה – קול זמיר, שזורם בנימים הכי עמוקים ונוגע בכל אחת ואחת, אני חושבת שמידת הענוותנות והביישנות הטבעית שלה, היא זו שגרמה לכולנו להתחבר אליה. קודם כל כבן אדם, אחרי כן כזמרת".
מח' חוגי בית והפרשות חלה – להזמנות חוג בית והפרשת חלה: טל' 073-2221290, מייל aviva@htv.co.il

תגיות:הפרשת חלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה