הרשמה לאתר
ערוץ הידברות - שידור חי, סרטים, הרצאות ביהדות, זוגיות, תורה, חינוך, קבלה ועוד
          המלץ לחבר הוסף למועדפים הפוך לדף הבית צור קשר
הידברות שופס שאל את הרב הרב זמיר כהן אירועים ונופשים עולם הילדים המגזין ערוץ הידברות דף ראשי
אפליקציות דרושים מתנדבים בית הידברות שותפות בהידברות תנ"ך פרשת השבוע הידברות נשית הרב יצחק פנגר הידברות סופשבוע מוזיקה יהודית שידוכים
ראשי שאלות ותשובות פיתוח האישיות
פירוש פסוק.....
מענה לשאלה

שלום

תמיד הכוונה שאדם צריך לפחד בכל מצב ובכל שעה. ועל זה היה קשה לחכמינו וכי זה מידה טובה לפחד? ועוד תמיד? הרי ממה יש לפחד כל הזמן זה חסר כל הגיון? ולכן חיפשו מהו דבר שבן אדם בכל שלב בחייו צריך ונדרש לחשוש ממנו?

מה תמיד יכול להיות לרועץ לאדם וכדאי שיהיה מוכן מפניו על ידי מידת הפחד בתמידות? הדבר היחיד זה שמירת ההלכה שמא יעבור על דברי תורה ויכשל. שזה נסיון תמידי שלא פוסק אף פעם. וכפי שנאמר אל תאמין בעצמך עד יום מותך.

ומזה צריך לפחד מחטאים שבידך, ושמא תכשל. דרך אגב זה שורש השם ``חרדים`` שמכנים את עצמם יראי השם. ממה הם חרדים?

הם חרדים שמא לא מקיימים מספיק את רצון השם, להבדיל מחוגים אחרים שהשילו מעצמם כינוי זה לאות שהם לא חרדים לכך וחפצים להסתפק במינימום ההכרחי...

 
השאלה

שלמה המלך אמר: ``אשרי אדם מפחד תמיד``.
ידוע לי שחכמינו פירשו שמדובר בעניני הלכה, שבהם צריך אדם לפחד.

האם ישנם עוד פירושים העונים על סימני השאלה הצצים בפסוק מעצם המלצתו של שלמה לדאוג!!!???

פירוש חז``ל אניו מתיישב על מלוא הדעת, שהרי אם מדובר בדברי תורה, היה שלמה אומר - אשרי אדם פוחד/נזהר בתורה/הלכה וכו`.

ולא משתמש במילה כוללנית כמו - ``תמיד``.

חזור לרשימה  |  שלח לחבר  |  הדפס  |  שליחת תגובה  |  צפיות: 2635

מאמרים מומלצים

שאלות מומלצות
נתקבלו 0 תגובות
שבת
ישראל והעמים
מידע יהודי
חגים וזמנים
פרקי אבות
חינוך ילדים
יהדות ומדע
אמונה וביטחון
סיפורים אישיים
בריאות ומזון
פיתוח האישיות
נשים
רוחניות ומיסטיקה
תורת הקבלה
הצופן התנכי

סרטים מומלצים

 
ניו לוג'יק הקמת אתרים חברה לבניית אתרים
Video Streaming | שידורי וידאו באינטרנט